Witamy w naszym Centrum pomocy

Jak dokonać zakupu na raty?

Najczęściej zadawane pytania o Raty PayU

  • Kiedy są dostępne Raty PayU?

Raty PayU są dostępne w wybranych e-sklepach, jeśli Twoje zakupy wraz z kosztami wysyłki mieszczą się w przedziale od 300 do 50 000 zł. W ramach czasowo ograniczonej oferty, PayU może udostępnić możliwość złożenia Zamówień dla innych kwot niż wskazane powyżej o czym Klient jest poinformowany w trakcie składania Zamówienia.

  • Jak działają Raty PayU?

Zapraszamy Cię do objerzenia krótkiej animacji (1 min 21 sek.)

  • Kto udziela kredytu konsumenckiego na zakupy?

Organizacje Finansujące, które współpracują̨ z PayU na podstawie odrębnych umów. Aktualna lista Organizacji Finansujących dostępna jest TUTAJ.

  • Jaką rolę pełni PayU w procesie wnioskowania o Raty PayU?

PayU jest pośrednikiem kredytowym, wpisanym do rejestru pośredników kredytu konsumenckiego prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem RPK006833. PayU jest podmiotem pośredniczącym pomiędzy Klientem a Organizacją Finansującą. PayU współpracuje z Organizacjami Finansującymi na podstawie odrębnych umów. Zasady świadczenia pośrednictwa kredytowego przez PayU określa Regulamin usługi pośrednictwa kredytowego PayU. 

  • Jaki jest koszt kredytu?

Umowa o Kredyt Standardowy lub o Kredyt 0% w ramach Raty PayU zawierana jest między kredytobiorcą a Organizacją Finansującą̨ , z którą̨ PayU S.A. współpracuje i pośredniczy w zawieraniu ww. umów. Przykłady reprezentatywne dotyczące poszczególnych wariantów produktu Raty PayU oraz Regulamin Kredytu 0% w ramach Raty PayU dostępny jest TUTAJ.

  • Jak wygląda procedura zwrotu w przypadku zakupu na raty?

Zgodnie z art. 27. ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.

▪ W celu odstąpienia od tak zawartej umowy, konsument wysyła do sklepu oświadczenie o rezygnacji z zakupu (odstąpieniu od umowy sprzedaży) i zwraca towar.

▪ Po spełnieniu wymogów formalnych i zaakceptowaniu zwrotu towaru, sklep dokonuje za pomocą Systemu PayU zwrotu do PayU (częściowego lub całościowego) środków pochodzących z kredytu, którymi Kupujący sfinansował zakup.

▪ PayU przekazuje następnie środki ze zwrotu bezpośrednio do Organizacji Finansującej, z którą Kupujący zawarł umowę kredytową.

▪ PayU każdorazowo poinformuje Kupującego (e-mail) o odnotowanym zwrocie wraz z podaniem szczegółów zwrotu oraz płatności ratalnej, której dotyczył zwrot.

▪ W celu zapewnienia prawidłowej obsługi umowy kredytowej po zwrocie środków, w tym złożenia dyspozycji odstąpienia lub dokonania wcześniejszej spłaty, Kupujący powinien każdorazowo skontaktować się bezpośrednio z Organizacją Finansującą.

  • Wyjątki

Przepisy prawa mogą określać wyjątki kiedy prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje. Takie sytuacje określa na przykład art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, gdzie między innymi prawo odstąpienia nie przysługuje Kupującemu zawierającemu umowę o zakup biletów na wydarzenia rozrywkowe, sportowe lub kulturalne poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość.

Aby zrealizować zakup, możesz wrócić do sklepu i wybrać inną formę płatności

Czy to było pomocne?
Tak Nie
Nie możesz znaleźć odpowiedzi na pytanie?
Skontaktuj się z nami!